OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Hvad med rengøring?

Vi kender det nok alle sammen - man har holdt en fest med alle sine venner, hvor det hele spiller. Dagen efter ligger man med tømmermænd, med en rengøring der kalder, og det er der ingen, der kan lide. Derfor sørger vi selvfølgelig for, at der bliver gjort rent efter alle kørsler, så I kun skal tænke på at nyde festen og sove branderten ud.

Hvordan opbevarer vi bagage og drikkevarer?

Det er aldrig sjovt at miste noget, specielt ikke når man er på studenterkørsel, og skal nyde dagen. Når man er på studenterkørsel, kommer man vidt omkring, og der skal derfor være plads til alle drikkevarer og løjer. Derfor har vi sørget for, at der er mulighed for opbevaring på alle vores studentervogne, så tasker og andet ikke går tabt i løbet af dagen.

Musikanlæg og DJ

En god fest starter med god musik. Derfor tilbyder vi altid musikanlæg på studentervognen, hvor I hele dagen kan spille musik, så hele byen kan høre jer og være med til at fejre jeres studentertid. På udvalgte vogne er der plads til DJ. De vil sørger for, at jeres fest aldrig går i stå, og ingen af jer skal tænke på at holde musikken igang.

Tilkøb af ekstra kørselstimer?

Det er selvfølgelig muligt at tilkøbe ekstra timer, hvis I ikke er klar til at slutte festen. Dette aftales med vognmandsfirmaet, som står for jeres studenterkørsel, så I sammen kan finde den bedste løsning. Oplysningerne til denne bliver tilsendt via mail efter booking, samt når I logger ind på Studenterugen.dk

Hvordan planlægger vi vores rute?

Efter booking af studentervogn, skal I selv lave en ruteplan, ud fra det antal timer jeres vogn inkluderer. Hertil kan I anvende vores gratis ruteplanlægger og sende den direkte til jeres vognmand. Det er individuelt, hvornår det pågældende vognmandsfirma ønsker at modtage jeres ruteplan, det skal derfor aftales indbyrdes.

Hvad koster ekstraudstyr?

Det er individuelt for alle studentervognene. Under hver vognbeskrivelse kan man læse, hvad vognen tilbyder af ekstraudstyr, som er inkluderet i prisen.

Hvad med overdækning?

Vi ønsker selvfølgelig ikke, at jeres studenterkørsel skal ødelægges af regn og dårligt vejr. Derfor er alle vores vogne udstyret med praktisk overdækning. Det betyder, at jeres studenterkørsel kan blive en succes uanset vejr.

Er bilerne miljøzone godkendt?

Alle vores studentervogne er miljøzone godkendt, hvilket giver dem tilladelse til at køre alle steder. Det betyder, at I selvfølgelig kan besøge alle fra klassen også dem i de store byer.

Hvad med sikkerhed?

Vi vil selvfølgelig sikre os at alle jeres minder fra studenterkørslen bliver positive. Derfor sørger vi hele tiden for, at sikkerheden på jeres studentervogn er i top. Vognene lever op til alle lovmæssige krav, og de bliver hele tiden vedligeholdt af fagfolk og mekanikere så I (og jeres forældre) kan nyde jeres vogntur med tryghed.

Hvornår skal, og hvor meget skal der betales til vognfirmaet?

Den 1. rate betales som udgangspunkt 30 dage efter jeres booking, med mindre andet er aftalt. Raterne kan variere, efter hvilken leverandør I vælger, men kan som udgangspunkt aftales separat med jeres vognmand. Oplysningerne til denne bliver tilsendt via mail efter booking, samt når I logger ind på Studenterugen.dk

Specifikke spørgsmål til vognen?

Hvis I har yderligere spørgsmål til vognen, fx. vognens højde og bredde mv. skal disse stilles direkte til det vognfirma, som står for jeres studenterkørsel. Da vi blot er formidlere af vognene, kan vi desværre ikke være behjælpelige med denne type spørgsmål.

Hvad med kontrakt på vognen?

Når I har bestilt jeres studentervogn, vil vognfirmaet sende jer et udkast til en kontrakt, som skal udfyldes og underskrives. Dette er jeres sikkerhed. Da vi blot er formidler af vognene, er vi ikke en del af denne kontrakt.

Levering af vognpakken?

Vognpakken bliver leveret til den angivne adresse senest d. 1. Juni. Leveringen foretages kun til kantsten, og det er derfor ikke muligt at få leveret til en lejlighed eller på skolen adresse. Såfremt modtager ikke er til stede ved levering, og genforsendlese bliver nødvendig, vil der blive opkrævet en genforsendelsesgebyr på 350 kr.

Hvad er der med i pakken?

Jeres studentervogn skal naturligvis pyntes. Derfor har vi samlet alt i én pakke, som I skal bruge til, at gøre jeres vogn festlig. Indholdet vil variere år til år alt efter efterspørgsel. Vi er blevet eksperter på, hvad der skal bruges i en vognpakke, og I slipper derfor for besværet.I kan se indholdet under fanen "vognpakken". Husk at skrive det korrekte afgangsår.

Hvornår skal restbetaling af vognpakken foretages?

Vi sender en slutfaktura på restbetalingen af jeres vognpakke ca. 6 måneder forud for leveringsdatoen af pakken. Slutfakturaen er fratrukket jeres betaling af depositum, og skal betales via netbank via giro/indbetalingskort, via den unikke FI kode, som er angivet på fakturaen.

Hvordan betaler vi?

Ved bestilling af DJ skal der betales en reservation på 1000 kr. Restbeløbet betales over 3 rater direkte til BSTIL

Hvor lang tid spiller DJ'en?

Vælger I en Dj til jeres studentervogn er DJ'en med i 10 timer. Vælges DJ til festen, er det 5 timer.

Hvad er en fotostander?

Du kender det sikkert - de populære selfie fotostandere. Hvis ikke, så er konceptet ganske simpelt - en fotostander som står klar til at tage sjove selfies i løbet af dagen. Selvom det på alle mulige måder er en uforglemmelig tid, er det også rart at få taget billeder fra turen og festen.

Hvem kan bestille DJ til festen?

Om du bliver student, skal holde en stor fødselsdag eller bare har brug for en DJ til din fest, så kan du bestille DJ'en til din næste fest her. Flere og flere klasse bestiller en DJ når huen skal fejres. Men også til de individuelle studentergilder er en DJ et populært valg.

Kommer der uforudsete udgifter?

1-2-3 Nej - der kommer ingen uforudsete udgifter, alt er inkluderet i prisen.

Hvornår skal, og hvor meget skal der betales til vognfirmaet?

Den 1. rate betales som udgangspunkt 30 dage efter jeres booking, med mindre andet er aftalt. Raterne kan variere, efter hvilken leverandør I vælger, men kan som udgangspunkt aftales separat med jeres vognmand. Oplysningerne til denne bliver tilsendt via mail efter booking, samt når I logger ind på Studenterugen.dk

Hvad skal vi betale når vi bestiller vores studentervogn?

Når I bestiller den vogn I vil have, på den/de dage I ønsker, betaler I en reservation af studentervognen. Prisen I skal betale på dagen afhænger af hvilken vognmand I vælger, samt den samlede pris på studentervognen. Beløbet I betaler på dagen, fratrækkes naturligvis det samlede beløb. F.eks. Hvis en vogn koster 57.000 kr. og at I skal betale 7.125 kr. ved reservationen, vil der være 49.875 kr. tilbage som betales direkte til vognmanden - som oftest over flere rater.

Hvornår skal restbetalingen af vognpakken foretages?

Vi sender en slutfaktura på restbetalingen af jeres vognpakke ca. 6 måneder forud for leveringsdatoen af pakken. Slutfakturaen er fratrukket jeres betaling af depositum, og skal betales via netbank via giro/indbetalingskort, via den unikke FI kode, som er angivet på fakturaen.

Levering af vognpakken?

Vognpakken vil blive leveret på den angivne adresse senest d. 1. Juni. Leveringen foretages kun til kantsten, og det er derfor ikke muligt at få leveret til en lejlighed eller på skolens adresse. Du vil modtage en sms og mail, når vi sender ordren afsted samt på dagen for levering. Såfremt modtageren ikke er tilstede ved levering, vil pakken blive sendt til nærmeste BRING terminal. Såfremt pakken ikke bliver afhentet her, vil den blive sendt retur til os, og I vil blive opkrævet et genforsendelsesgebyr 

Hvordan ændre man sine leverings- og kontaktoplysninger?

Hvis du vil ændre i dine oplysninger, skal du logge på din profil på Studenterugen.dk. Du skal oplyse evt. flytning, skift af telefonnummer eller kontakt mail.

Fratrækkes reservationsbetalingen ved booking af studentervogn?

Ja - indbetalingen af reservationsgebyr/depositum fratrækkes ved endelige bestilling af studentervogn.

Hvad hvis man ikke kender kørselsdato endnu?

Hvis du og din klasse ikke kender kørselsdato endnu, kan I med fordel reservere og prioritere ønsker til vognen. Dette gøres typisk efter et møde med os hvor I grundigt bliver sat ind i processen og hele forløbet. Når I kender jeres kørselsdato, sætter vi et nyt møde op og sammen finder vi jeres kommende studentervogn.